Announcement

Collapse
No announcement yet.

Oregon St. stadium implosion

Collapse

Unconfigured Ad Widget

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • bambam1729
    replied
    Originally posted by Big Tusk View Post

    Can you give me a rundown of how you would seed building implosions as though they were a track race? Does the Kingdome get a middle lane? Gotta have the Delaware, OH City Hall implosion in there, hmmm...?
    Anything by the Loizeaux brothers (Controlled Demolition) gets a thumbs up

    Leave a comment:


  • Big Tusk
    replied
    Originally posted by bambam1729 View Post
    I could see that coming. I predicted those buildings wouln't fall. None of those were in the southeast USA, what chance did they have. When I guarantee a building will fall, it will definitely fall. Hahahahaha .... Ever wonder why most of the buildings that didn't fall were in the Ukraine?? Hmmmmm????
    Can you give me a rundown of how you would seed building implosions as though they were a track race? Does the Kingdome get a middle lane? Gotta have the Delaware, OH City Hall implosion in there, hmmm...?

    Leave a comment:


  • wamego relays champ
    replied
    Originally posted by bambam1729 View Post

    Ya know, I know about more about those implosion cats than anyone. Been studying it years. Best implosions are always down in the southeast USA. No doubt about it. Big 10 country can't match up. HaHaHa ... Hmmmmm???
    well played

    Leave a comment:


  • bambam1729
    replied
    I could see that coming. I predicted those buildings wouln't fall. None of those were in the southeast USA, what chance did they have. When I guarantee a building will fall, it will definitely fall. Hahahahaha .... Ever wonder why most of the buildings that didn't fall were in the Ukraine?? Hmmmmm????

    Leave a comment:


  • gh
    replied
    a spinoff link of implosions gone bad (long)

    https://www.youtube.com/watch?v=AvVg6Vi8NZ8

    Leave a comment:


  • bambam1729
    replied
    Originally posted by DrJay View Post
    Maybe a couple of you guys could start some bitter argument with vitriol and ad hominem attacks, about which stadium implosion was better than the other. Ready, set, go....
    :-)
    Ya know, I know about more about those implosion cats than anyone. Been studying it years. Best implosions are always down in the southeast USA. No doubt about it. Big 10 country can't match up. HaHaHa ... Hmmmmm???

    Leave a comment:


  • DrJay
    replied
    Maybe a couple of you guys could start some bitter argument with vitriol and ad hominem attacks, about which stadium implosion was better than the other. Ready, set, go....
    :-)

    Leave a comment:


  • lonewolf
    replied
    Yep Fascinating.. and depressing.

    Leave a comment:


  • bambam1729
    replied
    Building demolitions are amazing to watch. About 20 years I saw a documentary on something Discovery Channel about a group out of Baltimore called the Loizeaux Brothers who do many of the major demolitions in the US. They talked about how they set it up to bring the buildings down as an implosion and do it safely for those around them. Great documentary. I've since found some of their stuff on youtube - their company is called Controlled Demolitions. Here's an old post on them - https://www.washingtonpost.com/archi...-f3956b099699/

    Leave a comment:


  • bad hammy
    replied
    Originally posted by lonewolf View Post

    Yep, I agree. Explosions are fun to watch but I am always dismayed by the early obsolescence and waste of functional structures.
    Yep. The one I watched was the demolition of the main administration building at the college that decided I qualified for a degree - Hayward State U (now Cal State East Bay) in the hills above San Francisco Bay, which had a great view of the region. Seismic safety was the reason they tore it down.

    https://vimeo.com/72567926

    Leave a comment:


  • DrJay
    replied
    For the connoisseur:

    https://www.youtube.com/watch?v=7X7hWcctXLw

    https://www.youtube.com/watch?v=f0ukzCftlZE

    Leave a comment:


  • DrJay
    replied
    Agree. A colossal waste. Wrigley Field has lasted about 1000 years, I don't see why Riverfront Stadium, where I watched Reds games in my youth, couldn't as well.

    Leave a comment:


  • lonewolf
    replied
    Originally posted by KevinR View Post
    That was at once, sad and way cool. Great videos!
    Yep, I agree. Explosions are fun to watch but I am always dismayed by the early obsolescence and waste of functional structures.

    Leave a comment:


  • KevinR
    replied
    That was at once, sad and way cool. Great videos!

    Leave a comment:


  • DrJay
    started a topic Oregon St. stadium implosion

    Oregon St. stadium implosion

    https://youtu.be/hM3cMyJICzQ
Working...
X